De kan være til medarbejdere, kunder eller medlemmer. De kan købes eller fås gratis – derhjemme, i butikken eller på nettet. Det handler om magasiner, og magasiner kan noget helt særligt, hvis de er lavet rigtigt. I en verden i konstant forandring er der brug for et rum til fordybelse – en læseoplevelse uden afbrydelser – både off- og online.

Magasinet har sin egen unikke plads i viften af kommunikationskanaler og fortjener opmærksomhed. Med et kvalitetsmagasin kan I tale til både hjerne og hjerte – altid med fokus på at styrke båndet mellem jeres virksomhed og jeres læsere.

Med et kvalitetsmagasin kan I tale til både hjerne og hjerte – altid med fokus på at styrke båndet mellem jeres virksomhed og jeres læsere.

Magasinets samspil med andre kanaler

Vi elsker magasiner! Datagraf Communications har udviklet, designet og produceret kundemagasiner, medlemsmagasiner og fagblade siden 1986, og den lange erfaring sætter vi dagligt i spil sammen med vores kunder.

Siden den første udgivelse er der sket meget med magasiner. De indgår nu i et samspil med andre kanaler, hvor indholdet i revideret form fungerer på tværs af kanaler såsom sociale medier, nyhedsbrev og website.

Når det handler om at udvikle et nyt eller eksisterende magasin, give magasinet digitalt liv, uddanne redaktionen til at arbejde på tværs af kanaler eller overtage driften af jeres magasin, står vi klar med et stærkt hold af eksperter til at hjælpe jer.

Det gode magasin

Et kvalitetsmagasin er kendetegnet ved, at det:

  • Understøtter afsenders forretningsstrategiske afsæt
  • Møder målgruppens behov
  • Kalder på fordybelse, men giver oplevelser på overfladen
  • Rummer en klar prioritering af journalistiske genrer
  • Fanger læserens opmærksomhed med visuel gennemslagskraft
  • Udnytter fortællekraften til at skabe et digitalt liv for magasinet
magasin-gymnasieskolen.jpg

Vores tilgang til magasiner

I arbejdet med magasiner hjælper vi vores kunder med alt fra analysen, strategien, den redaktionelle udvikling til procesrådgivning, design og implementering.

Som specialister i konceptudvikling og drift af magasiner kender vi vigtigheden af, at design og journalistik går hånd i hånd. Datagraf Communications' erfarne magasinredaktører er desuden eksperter i at løfte trykte magasiner over i den digitale verden – uanset om online-mediet skal afløse, supplere eller understøtte magasinet på papir. Vores tilgang gør, at vores kunders magasiner vinder priser og optages i internationale designbøger.

Se case