IMG_24352530.jpg

I januar 2017 vandt Datagraf Communications et nordisk udbud om at producere et nyt globalt magasin til Nordeas private banking-kunder i hele Norden og internationalt. Datagraf blev valgt i skarp konkurrence med et førende finsk og et førende svensk client publishing bureau.

Konceptet bag magasinet Share, som bl.a. skal øge loyaliteten og styrke kundernes tilknytning til Nordea Private Banking, er bygget op om banebrydende ideer med potentiale til at ændre verden. One world. 1000 ideas – som magasinets tagline lyder.

Hvordan løser vi verdens udfordringer?

Share viser kreative løsninger fra hele verden på nogle af de store udfordringer, vi står over for. For eksempel hvordan vi skaffer boliger i en verden med stadig flere mennesker. Eller hvordan naturen selv kan bekæmpe de voksende bjerge plastikaffald, vi ophober.

- Det er et ambitiøst koncept, som egentlig lå noget uden for det, vi havde bedt om. Vi var dog enige om, at Datagraf Communications kom med det mest gennemarbejdede og originale bud på et nyt magasin til vores kunder i Private Banking, siger Thomas Engelsmann, Nordea Global Private Banking.

Vil du vide mere?

allanbode2.png
Allan Bode

Kontaktchef

+45 33 77 88 12

+45 24 86 40 18

allan.bode@datagraf.dk

Der er stor tilfredshed med Share. Det har et internationalt format og snit, som er det helt rigtige i forhold til vores målgruppe, og det vi gerne vil opnå med magasinet.

Ét globalt magasin på tværs af alle markeder

Share sendes ud til 70.000 af Nordeas private banking-kunder i Danmark, Sverige, Norge, Finland og internationalt via Luxembourg. Tidligere udsendte banken tre forskellige private banking-magasiner i tre af de fire nordiske lande, men som led i en strategisk beslutning om at samle de nationale afdelinger under en enhed, Nordea Global Private Banking, ønskede Nordea Private Banking ét globalt magasin på tværs af alle markeder.

Share udkommer tre gange om året på engelsk, dansk, svensk, norsk, finsk og finsk-svensk. Magasinet er på 60 sider og består af en hovedsektion, som er den samme i alle lande – den bliver oversat fra dansk og bearbejdet lokalt. Derudover indeholder magasinet en Nordea-sektion på 12 sider, som er tilpasset de enkelte markeder. Det produceres i samarbejde med lokale redaktører fra Datagraf Communications’ samarbejdspartnere i Ahead Group – finske Dingle, svenske OTW og norske Red Ink.

Styrer slagets gang

Datagraf Communications styrer slagets gang, redigerer hovedsektionen og den danske Nordea-sektion. Og hele magasinet samt alle sektioner bliver designet hos Datagraf Communications.

- Der er stor tilfredshed med Share. Det har et internationalt format og snit, som er det helt rigtige i forhold til vores målgruppe, og det vi gerne vil opnå med magasinet. Det er et projekt, som alle i redaktionsgruppen i Nordea har været stolte af at deltage i, siger Thomas Engelsmann.

Om Nordea

Nordea er den største bank i Norden.

Nordea er Nordens største og førende kapitalforvalter, der er til stede i alle nordiske lande samt Luxembourg og Schweiz.

Nordea har 30.000 medarbejdere, som betjener 10 mio. privatkunder og mere end 500.000 erhvervskunder i Norden.

Nordea er af de få europæiske banker, der har en AA-rating.